Ahad, 16 Mei 2010

DAP MENANG MCA BERJAYA

Aku memang telah menjangkakan DAP akan menang di P 212 Sibu. Faktor utamanya adalah masyarakat atau kaum cina di sana telah termakan hasutan dari Kafir Harbi DAP dari semenanjung. Dan jangan lupa momentum ini akan menular ke seluruh negeri Sarawak di dalam pilihanraya negeri tidak lama lagi.Parti yang paling gembira dalam hal ini pastinya MCA. Kerana mereka melihat kemenangan itu bukan kemenangan DAP tetapi sebagai kemenangan kaum cina.Dalam banyak hal apabila menyangkut kepentingan orang-orang cina maka MCA akan segera berkerjasama dengan DAP dan sekutunya supaya kerajaan segera memenuhi tuntutannya.Nampaknya BN / UMNO / PM-DS Najib sudah terperangkap dengan gerakan mereka ini. Di PRK P049 Hulu Selangor SRJK(C) dapat 7 juta tapi undi kaum cina masih tak dapat begitu juga di Sibu undi cina tetap tidak memihak kepada BN.

Mungkin sudah sampai masa untuk PM memikirkan strategi lain bagi mengekalkan kemenangan BN dengan tidak terlalu mengharap kepada sokongan kaum lain, jalannya percaya dan yakin pada kaum sendiri. Majoriti orang melayu letak calon melayu yang di pilih oleh masyarakat setempat.Biarlah slogan rakyat di dahulukan dan pencapaian di utamakan itu menjurus kepada mereka atau kaum yang benar-benar menyokong kerajaan.Kita terlalu toleransi rakyat pula mempermainkan kita.

3 ulasan:

Esperalzi berkata...

Jangan pedulikan Cina lagi! Jangan dibelanja walalu sesen pun lagi di kawasan Cina. Di kawasan aku pula selalu yg bertarung ialah DAP dan MCA. Aku akan ROSAKKAN undi aku nanti di siti di PRU13..

Wake UP! berkata...

Cina bukan mata duitan. Sama seperti yang berlaku di Kelantan.

Duit ditabur ambik saja, tapi undi adalah rahsia.

whose next

Mohd berkata...

Orang Melayu harus melihat trend ini.
Kaum Cina akan mengundi DAP. Sebab mereka sudah sedar bahawa tidak bermakna menguasai 70% dpd ekonomi Malaysia sahaja. Kaum Cina mahu memerintah Malaysia spt yg berlaku di Singapura. Kaum Cina tidak boleh 100% memerintah Malaysia melalui parti2 MCA dan Gerakan dlm BN. Kaum Cina hanya boleh melalui DAP. Sebab DAP ada kaldai PAS utk mendapatkan undi orang2 Melayu. PAS akan hanya menganggukkan kepala dgn apa2 sahaja tindakan DAP. Tengoklah apa yg sedang berlaku di Penang dan Selangor sekarang.
Pakatan Rakyat dgn hanya DAP dan PAS akan menang besar di PRU13 nanti! Pada masa itu, Malaysia akan jadi sebuah republik spt Singapura. Kaum Bumiputera akan mengemis di negara sendiri spt apa yg berlaku di Singapura sekarang. DAP akan mengubah perlembagaan utk mencapai cita2 kaum Cina. Pada masa itu nanti orang Melayu akan menangis! Sudah terlambat. Nasi sudah jadi bubur!
Tahniahlah UMNO dan PAS yg bodoh.