Isnin, 2 Ogos 2010

DEPOT TAHANAN BOCOR SIAPA YANG PATUT LETAK JAWATAN

Bolos lagi! Apa sebenarnya yang berlaku terhadap sistem kawalan keselamatan di Depot Tahanan Imigresen Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) Sepang.

Pada 28 Mac lalu, 16 mangsa pemerdagangan manusia dari Afghanistan dan Myanmar melarikan diri dari depot tahanan yang sama.

Pada Jun lalu, semua 88 anggota dan pegawai Jabatan Imigresen yang bertugas di depot tahanan itu ditukarkan serta-merta berikutan kejadian 16 mangsa pemerdagangan manusia dari Afghanistan dan Myanmar berjaya meloloskan diri.

Tidak sampai dua bulan selepas anggota dan pegawai baru ditugaskan di depot tahanan itu yang turut dipertingkatkan sistem kawalan keselamatannya, kejadian yang sama berlaku lagi pagi ini apabila 20 pendatang asing tanpa izin (PATI) warga Afghanistan melarikan diri.
(SUMBER : Utusan Malaysia)

Kali ini apa pula tindakkan KDN?. Adakah kali ini pegawai dan kakitangan depot yang baru bertugas tak sampai 2 bulan kena bertukar lagi?.
ATAU SEPATUTNYA YANG KENA LETAK JAWATAN ADALAH MEREKA -MEREKA INI ?.












ATAU


















ATAU

8 ulasan:

Kalam Timur berkata...

Apa kata MPG anjurkan petisnyen di kalangan blogger untuk Hisham? iaitu:

AMARAN KERAS!!!

hahahaha..hahaha...

matrengganu berkata...

Makan gaji buta la tu namanya....

agbr47 berkata...

Tuan,
Entahlah, kadang2 saya tenggok dia ni menyayah dalam semua tindakkan dia. Tidak patut cakap dia cakap, tak patut buat dia buat. Yang perlu ambil tindakkan di beri amaran. Perwatakan orang lembut memang tak sesuai jadi menteri. Sepatutnya sesuai jadi penari istana budaya. Menari zapin, ok gak.

Sebagai anak Johor, terkilan jugak melihat peranan yang boleh dia lakukan untuk kesejahteraan negara. Kekebalan menteri ni hanya kerana nilai sejarah bapa dengan datok sahaja. Jika tidak, mungkin telah lama terkeluar dari liga.

Persoalannya sekarang, mengapa PM gagal melihat hasrat rakyat? Tak tahu, dah beritahu. Penilai perestasi dah di ujudkan. Apakah telah ada konsensus kuasa yang menghalang tindakan pembetulan di lakukan?

Dalam keadaan kritikal pada masa ini, kita hendak lihat perlaksanaan bukan cakap-cakap retriotik semata-mata.

agbr47: Seronok membaca buku Revolusi Mental dan Delima Melayu.

Tanpa Nama berkata...

memang tak tau la macamana Menteri KDN ni buat kerja, asyik amaran tak sudah2. rasanya blogger dah boleh bagi 'amaran beramai-ramai' pada menteri KDN ni..

Wak Jengkol berkata...

Salam ziarah..

Wak mmg x cukup berkenan dgn menteri KDN yg ada skrg ni. Tak tegas langsung..harap klu ada rombakn kabinet lagi..tukar je ke kementerian lain. xde la asyik digelar menteri amaran dalam negeri..mana sifat tegas yg ada dlm diri org johor..

Wak dh linkan blog MELAYU PASIR GUDANG.. klu tak percaya pi tgk..hehehe..selamat membela anak bangsa. Ruangan follower x jumpa..sila beri nasihat kat mana nk cari dlm blog ni.

Muhammad Azli Shukri berkata...

blog tuan sudah di link

Tanpa Nama berkata...

Dewan Undangan Negeri (Adun) Permatang, Datuk Abdul Aziz Mohd Noh, 64, dan bekas pembantu peribadinya, Siti Rohana Ismat, 43, dalam kenderaan dipandu mantan Yang Berhormat (YB) itu di Kilometer 455.7 Lebuhraya Utara-Selatan arah utara, di sini, semalam.

angkara??? DAPigs CELAKA & PKapiR!!!

Fakeh berkata...

Cubalah google tajuk BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA AHLU SUNNAH WAL JAMAAH, maka akan fahamlah kita tentang hakikat bangsa ini. Dan cubalah google pula tajuk-tajuk berikut agar kita kenal musuh dalam selimut yang mencari peluang dan ruang untuk mengkhianati bangsa ini, iaitu:-

(a) http://www.mediafire.com/?ne2dmyeinzo
(b) Jaringan Wahabbi Sdn Bhd
(c) Jom Kenali Dr Maza & Co
(d) Ahlul Bait Yang Dicerca
(e) Tok Ayah Zid Kedai Lalat
(f) Kuasa Tiang Kepada Cita-cita
(g) 40 Mutiara Hikmat Serambi Mekah

FAKEH KHALIFAH SAKA