Selasa, 12 Oktober 2010

MEREKA ADALAH KAUM YANG SETIA JIKA..........

Masyarakat cina di negara ini mesti membuktikan kepada PM Najib bahawa mereka adalah kaum / masyarakat yang SETIA kepada Negara ini. Mereka harus menanamkan semangat Patriotisme dan Nasionalisme yang tidak berbelah bagi terhadap Negara ini. Patriotisme kapitalistik yang di amalkan sekarang harus di buang jauh dalam minda masyarakat cina dan perlu di ganti dengan Patriotisme Nasionalistik.

1.Sanggup menerima dan mengamalkan sosiobudaya kebangsaan yang telah di tetapkan di dalam Perlembagaan Persekutuan?.contohnya dengan menjadikan Bahasa Melayu sebagai bahasa utama.
2.Sanggup menutup SRJK dan Sekolah Menengah Cina Persendirian untuk agenda kenegaraan yang lebih besar iaitu mewujudkan masyarakat 1 Malaysia.
3.Sanggup berkongsi kek ekonomi dengan bangsa melayu dan India,agar orang Melayu tidak perlu lagi perlu terlolong-lolong meminta belas ikhsan agar 30 peratus kek ekonomi di berikan kepada bangsanya.
4.Sanggup mengubah dasar DAP agar tidak ekstremis dan rasis atau meninggalkan parti DAP demi keSETIAan kepada negara.
5.Sanggup menghormati perlembagaan Negara yang memberikan hak keistemewaan kepada kaum Melayu dan Bumiputera.
6.Sanggup menghormati dan menerima Kaum / Bangsa Melayu sebagai tuan di negara ini.
7.Sanggup mengamalkan dan menghayati Prinsip-prinsip Rukunegara terutama kepada perkara kedua dalam rukunegara tersebut.
8.Sanggup menerima kontrak sosial yang telah di persetujui bersama semasa pembentukan Tanah Melayu dahulu.
9.Sanggup MCA berhadapan dengan DAP untuk mempertahankan perlembagaan Negara.
10.Sanggup melupakan Tanah Besar Cina sebagai kiblat mereka.

Tiada ulasan: