Selasa, 26 Oktober 2010

GEMPAR !!!!!!! DEMOKRASI ALA PAS....ORANG ASLI GALAS DI UGUT

Demi mempertahankan kuasa PAS sanggup lakukan apa sahaja termasuklah mengugut masyarakat orang asli di DUN Galas. Kalau dahulu puak-puak inilah yang menuduh kerajaan Barisan Nasional tidak demokrasi, menggunakan jentera kerajaan untuk berkempen, merasuah rakyat untuk undi, mengugut rakyat dan lain sebagainya. Di PKR DUN Galas kali ini pula mereka seperti kata pepatah melayu, "ketuk dulang paku serpih", pada pandangan MPG bukan setakat serpih malah dengan dulang-dulang di lesapkannya, macam lesapnya duit KOHILAL yang telah di halalkan oleh puak-puak khawarij nie.

Berita yang di maklumkan oleh Penghulu Lojing, Jambu Rimus berkata, anak-anak buahnya telah diserap menjadi peserta ladang tersebut biar pun tidak mengetahui secara mendalam bagaimana ia beroperasi.Katanya, pada masa yang sama, mereka terpaksa bekerjasama dengan Pas kerana bimbang dengan kuasa yang dimiliki oleh parti berkenaan yang memerintah negeri ini terutama dalam hal yang melibatkan tanah."Ramai yang 'dapat' Ladang Rakyat. Saya tidak tahu mereka sudah dapat duit atau belum."Kalau kami tidak beri kerjasama (kepada Pas) susah.

Inilah dilema masyarakat orang Asli di DUN Galas yang di ekspolitasikan oleh Kerajaan Negeri yang mendakwa mengamalkan pemerintahan secara Islam yang adil dan tidak mengugut mana-mana kaum untuk mentaatinya. Realitinya hak Masyarakat orang Asli di jadikan senjata untuk memaksa mereka mengundi PAS.

Untuk pengundi Masyarakat orang Asli Galas satu pesanan MPG, kalau orang PAS datang bagi sesuatu ambil jangan tak ambil itu bukan rasuah itu hadiah tetamu kepada tuan rumah, kalau datang tangan kosong mintak jangan tak mintak, sebab dia ada bawa banyak hadiah, tak mintak dia pakat makan anak beranak, 4Nov. nanti pakat undi BN untuk kesejahtaraan masyarakat orang Asli.

Tiada ulasan: