Jumaat, 15 Oktober 2010

MAKIN HANGAT, MAKIN HANGIT TETIBA NURUL IZZAH LAYAK BERTANDING TIMBALAN PRESIDEN PKR

Kalau ikutkan  aku memang malas nak tulis pasal kelam kabut pemilihan PKR nie,takut di katakan jaga tepi kain pulak,maklumlah kain pun dah koyak rabak, tapi kerana naluri nak tahu apa ada dalam kain tu...... dan ada pula kawan-kawan yang mintak aku laporkan sikit perkara di atas.aku belasah lah juga.

Tak sampai 48 jam pengumuman dari Jawatankuasa Pemilihan Pusat(JPP) mengumumkan Nurul Izzah tak layak bertanding Timbalan Presiden tetiba Setiausaha PKR mengumumkan Nurul Izzah layak pula bertanding selepas Biro Politik PKR bersidang. Pelik.
1. Pelik. Setiausaha overight tugas-tugas Jawatankuasa Pemilihan yang di war-warkan sebagai badan bebas dan telus lagi adil  dibandingkan dengan SPR yang di cop sebagai agen kerajaan BN.
2.Pelik. Lima hari selepas tarikh tutup pencalonan baru terperasan ada cabang lain calonkan Nurul Izzah (di umumkan oleh Saifuddin Nusation sebagai cabang Semporna) hakikat sebenar cabang nie pun tak calonkan nurul izzah, pelik sungguh yang mana satu betul pun tak tahu. cerita lajut klik sini

Apapun segala yang berlaku memperlihatkan betapa buruk dan busuknya proses pemilihan PKR di semua peringkat, konsep matlamat menghalalkan cara memang benar-benar di amalkan dalam PKR. Asalkan matlamat Azmin menang timbalan presiden semua perkara menjadi boleh dan di benarkan hingga memaksa Anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR iaitu Ostat Gobala wa garu wa garulah pun mengugut untuk tinggalkan parti



KUALA LUMPUR, 14 Okt — Anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR N. Gobalakrishnan memberi kata dua akan keluar parti itu sambil mendakwa Naib Presiden Azmin Ali dan beberapa pemimpin tertinggi membentuk “puak” untuk memanipulasikan proses pemilihan yang menggunakan sistem langsung.

Sehubungan itu, Ahli Parlimen Padang Serai ini menggesa Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) segera mengambil tindakan untuk membetulkan segala kelemahan dan kekurangan yang wujud ketika pemiliham bahagian, yang berakhir 3 Oktober lalu, dan jika gagal beliau akan meninggalkan parti.

“Hari ini, saya datang dengan kenyataan ini meminta jawatankuasa pemilihan segera menyelesaikan kesemua masalah berkaitan dengan pemilihan bahagian.“Saya mahu mereka berlaku adil, telus dan berkecuali kepada semua. “Jika keadaan ini berterusan, maka tidak gunanya (saya) tinggal lagi (dalam parti), jika ada individu yang boleh memanipulasikan pemilihan cara-cara begini,Mereka boleh panggil saya pengkhianat atau trojan, tetapi saya akan tegas... tetapi jika perkara ini berterusan, saya tidak fikir saya perlu kekal,” kata beliau pada sidang media di bangunan Parlimen. Gobalakrishnan merupakan salah seorang pemimpin yang dicalonkan untuk jawatan naib presiden.
 
Pengumuman yang di buat oleh Setiausaha PKR itu sebenarnya hanya satu helah  atau taktik untuk memberikan kemenangan kepada Azmin. Dari barisan yang menawarkan diri bertanding jawatan Timbalan Presiden ini semuanya adalah dari kalangan yang mahu menyingkirkan Azmin dari jawatan tertinggi Parti , dan masing-masing mempunyai pengikut tersendiri  kalau di kumpulkan menjadi satu pastinya Azmin akan jatuh MENONGGENG. Satu sahaja cara yang boleh memenangkan Azmin ialah dengan memecahbelahkan kem-kem ini. Semakin banyak yang bertanding  atau semakin banyak kem untuk jawatan timbalan presiden semakin besar peluang azmin untuk menang. Percayalah bahawa penyokong Nurul Izzah adalah juga penyokong Khalid Ibrahim, adalah juga penyokong Mustafar Kamal Ayob, adalah juga penyokong Zaid Ibrahim, bayangkan kalau ketempat-empat penyokong ini bergabung menjadi satu, memang mimpi ngeri buat Azmin. 
 
Untuk kasi pukulan TKO pada Azmin, beri laluan kepada Khalid Ibrahim bertanding jawatan Timbalan Presiden (1 lawan 1). Nurul Izzah teruskan dengan jawatan Naib Presiden dan Zaid Ibrahim jadi kamikazee bertanding Presiden. Insyallah PKR akan bebas dari kronisme dan nepotisme.

Tiada ulasan: