Selasa, 5 Oktober 2010

ANWAR PENING , AZMIN MUNTAH, AZIZAH LOYA

Ketua Umum Pening, Naib Presiden muntah-muntah dan Presiden loya itulah yang terjadi kepada kepimpinan 3A dalam PKR. Bukan kerana mereka atau salah seorang dari mereka mengandung atau termengandung tetapi ini semua gara-gara  pemilihan kepimpinan cabang(bahagian) yang bermula 17 september hingga 3 Oktober lalu.

Mana  Anwar tidak pening kerana selepas selesai pemilihan peringkat cabang kelihatan sangat jelas bahawa apa yang di cita-citakan tidak menjadi kenyataan dan nampaknya ahli akar umbi PKR tidak mudah ikut telunjuknya dan Azmin, banyak mesyuarat cabang yang mencipta kejutan dengan ayam tambatan mereka rebah tersungkur. Silap-silap haribulan Azmin hanya menang pencalonan tetapi bila tiba pemilihan pemimpin pusat bermula 29 Oktober hingga 14 November, Azmin pula yang tersungkur.Inilah yang memeningkan kepala Anwar.

Azmin pula  termuntah-muntah semangat ketika berucap di hadapan 145 orang ahli PKR cabang Gombak yang hadir dari jumlah ahli di kabarkan seramai 7,320 orang layak  bermesyuarat di Hotel de palma Ampang.Tak sampai 2%. Ucapan bakal Timbalan Presiden PKR itu memuntahkan hasad dengki dan dendam terhadap Bangsa Melayu dengan berikrar akan melawan PERKASA habis-habisan dan bermati-matian akan membalas dendam terhadap Tun Mahathir.


Azizah pula di lihat sudah loya dengan tindakan ahli PKR yang membuat kecoh semasa mesyuarat cabang. Tiada langsung di dengari nasihat kepada cabang-cabang agar menjaga tatasusila mesyuarat. Nampak nyata Presiden Parti ini tidak boleh berbuat apa-apa hanya melihat sahaja permainan yang di mainkan oleh suami kesayangan dan madunya menghuru- harakan PKR. Nasib kau lah zizahhhhh....nasib baik nurul bukan anak haram.

Tiada ulasan: