Rabu, 31 Mac 2010

LAPORAN POLIS TERHADAP PENGERUSI DAP NEGERI PERAK

Satu lagi tindakkan biadap, kurang ajar dan melampau oleh ADUN Setiawan, yang juga Pengerusi DAP Negeri Perak terhadap institusi kerajaan yang berdaulat. Dalam Persidangan Dewan Undangan Negeri Perak Semalam 30hb.Mac 2010 Adun Setiawan – Ngeh Koo Ham telah melemparkan tuduhan berbaur hasutan dengan mengatakan “saya takut jika ada perbahasan mana-mana polis tidak suka kita,mereka akan tembak mati. Ini boleh berlaku kerana mungkin ada polis tidak suka dengan kita” kenyataan beliau ini telah di siarkan di dalam berita TV 3 jam 8.00 malam dan 12.00tengahmalam 30hb.Mac 2010 dan malah dalam akhbar Utusan Malaysia pada muka surat 14 bertarikh 31hb.Mac.2010 juga ada menyiarkan kenyataan biadap Ngeh Koo Meng ini. Anggota Pasukan Keselamatan khususnya Polis tidak seharusnya di fitnah atau di hasut kononnya akan membuat apa sahaja hatta membunuh orang kerana semata-mata tidak bersetuju dengan seseorang itu, tuduhan ini amat merbahaya yang mana boleh menyebabkan seluruh rakyat yang terpedaya akan menggangap anggota keselamatan terutama Polis adalah jahat dan bertindak mengikut sesuka hati.Anggota Polis juga manusia biasa yang mempunyai perasaan dan menjalankan tugasnya mengikut arahan dan keperluan demi keselamatan orang ramai. Hasutan ini mungkin akan melamahkan moral anggota pasukan yang akhirnya tidak akan mengambil sebarang tindakkan terhadap mana-mana kesalahan atau sebarang jenayah kerana pandangan serong orang ramai terhadap anggota Polis . Jika ini berlaku apa akan jadi kepada keamanan Negara ? Pergerakkan Pemuda UMNO Pasir Gudang di bawah kepimpinan Sdr.Rohazam Shah Bin Ahmad, amat marah dan berasa kesal dengan kenyataan yang di buat oleh ADUN Setiawan yang juga Pengerusi DAP Negeri Perak. Meminta pihak berkuasa mengambil tindakan yang sewajar denganya termasuklah mengenakan tindakan di bawah akta hasutan atau ISA jika perlu

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Inilah provokasi pembangkang DAP dan lain2 pembangkang yang menyalahkan semua pihak. Tidak ada yang betul walaupun perbuatannya melanggar tatasusila manusia dan peraturan dunia.

Dia boleh memohon migrasi ke negara lain kalau begitu yang difikirkan. Malaysia bukan negara untuknya, kalau dah penakut macam tu sangat. Dia ingat Malaysia tak ada undang2 ka, atau dia yang tak ikut undang2.

Kepada semua pengundi, muhasabah diri lah dan tukarkan semua provokasi ini dalam PRU13 nanti. Biar diaorang duduk diam2, ingat orang suka sangat ke kat dia orang kalau perangai macam tu.

-Art-

Tanpa Nama berkata...

DAP patut disembilih sahaja. Kita tunggu 13 Mei sekali lagi habis suku sakat cina dan keling yang kurang ajar kita belasah dengan parang panjang