Jumaat, 29 Julai 2011

MANA DATANG PULAK 6000 ORANG KETURUNAN MANIAM NIE

Negara sudah merdeka 53 tahun, Jabatan Pendaftaran Negara dah bertukar Ketua Pengarah mencecah puluhan orang, Menteri KDN dah bertukar dekat puluhan juga, Presiden MIC dah bertukar tak kurang dari 3 orang namun HAIRANNYA baru hari ini tersedar dekat 6000 orang keturunan India yang mengikut Maniam naik kapal arang datang ke Tanah Melayu belum mendapat taraf kerakyatan.

Baru hari ini Menteri KDN Kerismuddin yang bercita-cita nak jadi PM sedar ada 6000 undi belum gunakan. Mudah betul nak dapat taraf warganegara Malaysia sejak Kerismuddin nie jadi menteri KDN. Tidak ingat kah dia bila hindraf bermaharajalela, sekoyong-koyong Semi Value datang mengadap Raja India menyampaikan berita bahawa semua kaum keluarganya di Tanah Melayu ini selamat?....Apa tujuan itu,  bukan itu satu tanda Semi Value mewakili kaumnya menyembah taat setia kepada tanah besar India?. Dan akhirnya apabila tersingkir dari kerajaan dan parti Semi Value mengabdikan diri di tanah asalnya India.

Apakah itu menunjukkan bahawa kaum India di Malaysia tidak mempunyai nasionalisme yang tulen dan tidak taat dan setia kepada negara dan bumi bertuah ini?. Kalau begitu mengapa di kutip lagi 6000 orang ini.

Tiada ulasan: