Sabtu, 28 Januari 2012

DEBAT PERDANA : PEMIMPIN KITA dan PEMIMPIN DIA

1. Pemimpin BN bertungkus lumus menstabilkan harga bahan makanan dan minyak ketika dunia menghadapi tekanan kenaikan harga makanan dan minyak.

Pemimpin Pakatan Pembangkang sebagai punahsiat ekonomi selangor dah buat apa di negeri2 dan rakyat yg dinaungi oleh mereka?

2. Pemimpin BN turun padang temui rakyat menjelaskan dasar kerajaan menolong rakyat dengan slogan 1 Malaysia,rakyat di dahulukan,pencapaian di utamakan.

Pemimpin pakatan pembangkang, sibuk turun dengan kes TBH , Liwat 2, Mat Indera hero negara, demo Bersih 1,Bersih 2, demo 901. Sibuk pasal kapal tak boleh selam, jet hilang enjin, lembu masuk kondo, cincin Rosmah 24 juta, Anak-anak PM belanja sakan di Australia, perkara yang mereka sibuk-sibuk itu tidak ada satu pun mendatangkan keuntungan pada rakyat.

3. Pemimpin BN sibuk keluar negara tarik pelabur agar rakyat dan negara terus menerus menikmati kesenangan hidup dan kemakmuran ekonomi.

Pemimpin Pakatan Pembangkang sibuk keluar negara memburuk-burukan negara dan mencari sokongan kes liwat dan kebebasan seksualiti LBGT.

4. Pemimpin BN berhempas pulas keluarkan negara dari kemelesetan ekonomi akibat diserang oleh penyangak mata wang? Sedangkan sekelian negara asean..Filipina, Thailand, Indonesi tersungkur jatuh melukut pada kaki IMF

Pemimpin Pakatan Pembangkang berhempas pulas menjemput Geoge Soros meliwat sistem kewangan negara,

5. Pemimpin BN sibuk keluar negara tarik pelabur agar rakyat dan negara terus menerus menikmati kesenangan hidup dan kemakmuran ekonomi.

Pemimpin Pakatan Pembangkang sibuk keluar negara memburuk-burukan negara dan mencari sokongan kes liwat dan kebebasan seksualiti LBGT.

6. Pemimpin BN usahakan dana bantu rakyat Malaysia harungi tekanan hidup.RM100 utk pelajar, Baucher Buku RM 200.Bantuan Ralyat 1Malaysia RM 500, Kedai Rakyat 1 Malaysia, Perumahan Rakyat 1 Malaysia, Saham Amanah Rakyat 1 Malaysia, Sekolah free yuran. Subsidi untuk kurangkan harga, dll

Pemimpin Pakatan Pembangkang sibuk pula selamatkan anwar, sibuk macamana nak tawan Putrajaya.

7. Pemimpin BN sibuk cari jalan penyelesaian agar Selangor tak kontang menjelang 2014.

Pemimpin Pakatan Pembangkang sibuk sabotaj kerajaan Pusat agar nampak kerajaan pusat zalim.

8. Pemimpin BN sibuk menyatukan rakyat dan mengitiraf ilmuan agama dan ulamak melalui penubuhan Sekrateriat Ulama Muda.

Pemimpin Pakatan Pembangkang sibuk menendang keluar ulama dan Ilmuan Islam. Serta meletakkan mereka untuk menjaga adat dan sukan ( Exco adat bersukan).

9. Pemimpin BN sibuk membantu meningkatkan ekonomi masyarakat peneroka FELDA/

Pemimpin Pakatan Pembangkang sibuk menakut-nakutkan peneroka FELDA,

10. Pemimpin BN sibuk berdebat dan berbahas di Parlimen untuk kepentingan rakyat dan negara.

Pemimpin Pakatan Rakyat sibuk pakat keluar dewan dan ajak berdebat di tengah padang.

11. Pemimpin BN sibuk dengan plan dan perlaksanaan Transformasi.

Pemimpin Pakatan Rakyat sibuk dengan plan dan perlaksanaan LBGT (lisbian,Biseksual,Gay dan Transgender).

Tiada ulasan: