Sabtu, 4 September 2010

AKU SETUJU "BENDERA" PANGGIL BALIK WARGA INDON DI MALAYSIA.


Buat pertama kalinya aku amat –amat BERSETUJU dan amat BERBANGGA kerana ada NGO dari seberang yang mengelarkan dirinya kumpulan BENDERA memanggil pulang rakyat Indonesia yang berada di Malaysia. Kenapa aku bersetuju.

Pertama - Kerana selama ini Kerajaan Malaysia gagal meminta rakyat Indonesia yang masuk secara haram pulang walaupun berbagai-bagai usaha telah di buat.
Kedua – Kerana Kerajaan Malaysia selama ini telah membelanjakan jutaan ringgit Malaysia untuk menampung makan minum pendatang haram ini di pusat-puat tahanan sebelum di hantar pulang.
Ketiga- Kerana Kerajaan Malaysia selama ini telah membelanjakan jutaan ringgit menyediakan kapal-kapal untuk menghantar pulang pendatang dari seberang ini.
Keempat – Peratusan jumlah banduan yang di tahan di penjara-penjara di Malaysia dari kalangan  warga Indonesia ini saban hari makin bertambah.
Kelima – Sudah semakin ramai anak dara Malaysia di larikan ke Lombok.
Keenam – Sudah semakin ramai bini orang di selingkuh oleh mat-mat kijang nie.
Ketujuh – BENDERA sudah sanggup menyediakan pekerjaan dan membayar gaji mereka RM 10.00 untuk berdemo seharian .
kelapan dan seterusnya kau orang pembaca tambah lah sendirik.

Aku bersetuju desakan BENDERA ini kerana yakin hanya mereka yang datang ke Malaysia dengan cara haram @tidak sah dan mereka yang datang untuk melakukan kekacauan, jenayah dan  berdemonstasi menyertai kumpulan Al juburi sahaja yang akan menurut arahan BENDERA itu.

Rakyat Indonesia yang masuk  Malaysia melalui jalan yang sah dan benar-benar datang untuk mencari rezeki tidak mungkin akan mengikut arahan BENDERA ini kerana nawaitu mereka untuk mencari rezeki dan tahu menilai pendapatan RM 10.00 untuk satu hari suntuk atau RM 10.00 untuk bekerja selam sejam.

Akhir sekali aku nak kasitahu "hanya beruk sahaja yang faham bahasa beruk" MAKNANYA jika ada mana-mana rakyat Indonesia yang bekerja dan mencari rezeki secara sah dan halal di negara ini termakan dengan provokasi BENDERA ini maka mereka adalah wajar tergolong juga dalam kumpulan beruk yang di maksudkan.

Tiada ulasan: