Selasa, 31 Mei 2011

ISU BIASISWA KE LUAR NEGARA MCA BERSUARA BAGI PIHAK SIQUI?

Tahun ini daripada 4,000 penerima biasiswa JPA, 1,552 telah diberikan kepada pelajar keturunan Cina. Daripada jumlah 1,552 itu, 466 pelajar telah menerima tawaran biasiswa untuk menyambung pengajian mereka ke luar negara.

Chua Soi Lek dan We ka Siong masih berbunyi lagi?...

Dasar tak sedar diri....apa kah universiti tempatan tidak layak menerima pelajar cemerlang?.Berapa ramai pula pelajar keturunan cina yang balik semua ke tanahair selepas tamat belajar di luar negara...kaum mna yang menyumbang kepada senarion brain drain di negara ini. Biasiswa sebenarnya untuk apa dan untuk siapa?.

Kerajaan dan JPA perlu bertegas dalam pemberian biasiswa dan berpegang kepada polisi sedia ada. Polisi Dasar Pembangunan Malaysia adalah kesinambungan Dasar Ekonomi Baru bagi menyeimbangkan semula pembahagian kekayaan antara kaum di Malaysia. Tanpa pembahagian kekayaan yang adil dan saksama maka  peristiwa 13 Mei 1969 akan meletus lagi.

Jangan jadikan HAK KEISTIMEWAAN PRIBUMI (PELAJAR BUMIPUTERA) yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan sebagai gadaian kerana tdesakan golongan ultra kiasu.

Tiada ulasan: