Jumaat, 3 Disember 2010

ANWAR, KARPAL SINGH DAN SIVARASA TERSEPIT TELUR BILA PARLIMEN DI DEDAHKAN DENGAN SURAT PENJELASAN DARI APCO

Ketua Pegkhianat Negara dan Bangsa Al-Juburi wal Yahudi dipercayai akan digantung daripada menghadiri sidang Dewan Rakyat apabila sepucuk surat dari APCO bertarikh 19 Ogos di kemukakan kepada Jawatankuasa hak dan Kebebasan Parlimen hari ini.

Surat ini di percayai adalah surat jawapan dari APCO terhadap pembohongan yang di lakukan oleh ketua Pengkhianat Negara berhubung tuduhan bahawa kerajaan Umno-BN menyokong Israel dengan mengupah syarikat pelobi pro-Israel antarabangsa Apco Worldwide.

Pada 8 Jun lalu Anwar dipanggil oleh jawatankuasa tersebut berhubung dakwaan beliau bahawa konsep 1Malaysia yang diwar-warkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebenarnya diceduk daripada slogan One Israel di bawah Perdana Menteri Ehud Barak pada 1991.
Jawatankuasa hak dan kebebasan yang dipertanggungjawa membincangkan isu 1Malaysia dan 1 Israel itu merangkumi Speaker, Tan Sri Pandikar Amin Mulia, timbalannya, Datuk Ronald Kiandee , Karpal Singh, Sivarasa, Nancy Shukri, Fong dan Razali. Pada sidang Parlimen,  Ahli parlimen Muar, MP Razali Ibrahim menggerakan usul supaya perkara itu didengar hari ini dan usul itu disokong oleh ahli parlimen Alor Gajah, Datuk Seri Fong Chan Onn.

Malangnya Karpal Singh dan Sivarasa telah keluar dewan dan tidak mahu menjalankan tanggungjawab sebagai Jawatankuasa hak dan kebebasan yang di pertanggungjawabkan untuk mendengar penjelasan terhadap pembohongan itu. Inilah sikap Ahli Parlimen pembangkang tidak berani berhadapan kebenaran.

Tiada ulasan: