Selasa, 10 Jun 2014

PAS GUSAR RIZAB MELAYU MAKIN BERKURANGAN, TAPI TAK RISAU JADI KUFUR

Kali ini MPG tulis menjawab isu tanah rizab melayu yang sering di kompangkan dan di jadikan bahan kempen puak pembangkang terutamanya PAS di Pasir Gudang.

Tidak di nafikan sejak merdeka hingga sekarang jumlah tanah rizab melayu makin berkurangan ini adalah fakta dan ini adalah hakikat sebenar. MPG tidak pernah menafikan. Kenapa perlu kita tangisi kenapa perlu kita ratap kehilangan tanah rizab melayu itu? Apakah ianya hilang terus lenyap dari muka bumi atau yang di katakan berkurangan itu kerana tanah rizab itu telah di bangunkan untuk pembangunan.

Kalau kehilangan kerana sebab pertama mungkin MPG rasa pelik. Tapi kalau berkurangan itu di sebabkan pembangunan MPG rasa tak perlu lah dikecohkan, cari lah isu lain untuk jual masa ceramah.

Bukankah tanggungjawab kita di muka bumi ini sebagai Khalifah untuk memakmurkan muka bumi. Makmur ke kita kalau Allah anugerahkan tanah Negeri danNegara pada kita lepas tu pakat tengok-tengok sahaja tak mahu usahakan kerana takut tanah jadi kurang...kan BANGANG dan KUFUR namanya tu. Apa nak di banggakan dengan tanah rizab yang terbentang luas tapi rakyat merempat kebulur...be rasional lah.

Kat Malaysia nie buka FELDA,buka RISDA, buka FELCRA, buka kebun kecil, buka kawasan penempatan,buka kawasan industri, buka tanah perkuburan  tu guna tanah rizab Amerika ke?.Kat Malaysia tanah rizab melayu yang di bangunkan hilang dari peta Malaysia ke? tidak kan. Setakat bertukar tangan apa lah yang pelik. Tiada suatu pun yang kekal dalam dunia nie, selagi hidup tu pandai-pandai lah memanafatkan kehidupan.

Ikhlas MPG mempelawa rakan rakan dari PAS jom kita ambil balik Pulau Batu Putih kalau benar-benar gusar tanah rizab melayu berkurangn....

5 ulasan:

tebing tinggi berkata...


UMNO tak kisah ,patutlah PAS risau .

Tanpa Nama berkata...

kalau tanah itu dibangunkan tapi cina yg dapat apa ke jadahnya pembangunan.

Tanpa Nama berkata...

alahai ramli... kao tak nampak ke isu sebenar ...??

IBU PUSPITA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU TIJA berkata...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA