Khamis, 13 Disember 2012

PAKAT DALAM PAKATAN DI JOHOR

MPG mendapat maklumat soheh dari puak-puak PAS yang kecewa dengan tindakkan Pesuruhjaya PAS Negeri Johor yang tunduk dengan arahan "orang atasan" pakatan pembangkang untuk melepaskan 2 kerusi tradisi yang di tandingi kepada DAP.

Menurut empunya cerita, PAS melepaskan kerusi ITU kerana di janjikan jawatan MB selepas PRU 13 nanti. Ketua pembangkang Negeri Johor Dr.Boo dari DAP terpaksa berputih mata kerana Negeri Johor tak mungkin menerima bukan Melayu jadi MB, Pengerusi PKR Negeri Chua Jui Meng juga tahu sangat perkara ini, suka tidak suka calon PAS juga yang akan di angkat sebagai MB.

Bagi mengimbangi kuasa MB dari parti PAS nanti, DAP bersiap sedia untuk memenangi setiap kerusi DUN yang di tandinginya terutama di kawasan majoriti orang cina, kawasan-kawasan yang di anggap kelabu akan di arahkan PKR untuk meletakkan calon cinanya manakala kawasan hitam pula akan di arahkan PAS dan PKR dari kalangan orang melayu bertanding., dengan cara DAP akan menjadi majoriti dalam pakatan pembangkang negeri Johor. MB dari PAS akan jadi boneka sahaja. Perkara sama yang akan berlaku sepertimana yang berlaku kepada MBi Perak masa 11 bulan di kuasai DAP dan MB Selangor selepas PRU 12 hingga sekarang masih di kuasai oleh DAP..

Inilah pakatan yang sudah di putuskan oleh pemimpin pakatan Negeri Johor. Penyokong-penyokong PAS terus ditipu dan di keldaikan demi kuasa.




Tiada ulasan: