Isnin, 18 April 2011

SOKONGAN TERSEMBUNYI SUPP TERHADAP DAP.

Keputusan PRU Sarawak membuktikan bahawa SUPP sudah tidak di terima oleh Masyarakat Cina di Sarawak sama dengan GERAKAN tidak di terima oleh masyarakat Cina di Pulau Pinang. Keputusan PRU Sarawak  itu memberi isyarat bahawa masyarakat Cina pada PRU 13 nanti akan memberi undinya kepada DAP,satu-satunya parti yang di rasakan dapat menunaikan aspirasi bangsanya.

Kerajaan pimpinan PM Najib mesti menganalisa dan membuat kajian mendalam berkenaan perkara ini jika ingin pastikan BN memenangi lebih 2/3 dalam PRU 13 nanti. Kedudukan selesa wakil rakyat atau ahli parlimen di kalangan MCA di kawasan majoriti melayu harus di kaji semula, mereka tidak harus di biarkan di situ.

MPG cukup jaki dengan kenyataan Presiden Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP), Tan Sri Dr. George Chan Hong Nam yang turut kecundang dalam pilihan raya Sarawak yang lepas. Menurut beliau  " Nampaknya masyarakat Cina tidak gembira dan mereka fikir apa yang kerajaan lakukan selama ini tidak mencukupi,"
Tak cukup apa lagi woooooiii, kalau dah dasar bangsa tak kenang budi kasi apapun masih tak reti bersyukur.
Orang Asli Galas pun lagi pandai berterima kasih pada kerajaan.


Apa beza Chan Hong Nam nie dengan Lim Shit Kiang, apa bezanya DAP dengan SUPP....sama-sama makan ba alif ba ya,sama-sama berkiblatkan PAP.

Tiada ulasan: