Isnin, 31 Oktober 2011

CEROBOH RUANG UDARA, KP NEGERI SURUH LAPOR PADA KP BAHAGIAN

Isu pencerobohan pesawat pejuang Singapura di ruang udara Malaysia terutama kawasan IRDA kedengaran lagi, Seminggu lepas di laporkan pencerobohan itu berlaku hampir 1 jam sekali dengan setiap penerbangan akan melibatkan 2 buah pesawat bermakna dalam satu hari dari 8 pagi hingga 5 petang ada tidak kurang  10 kali penerbangan yang melibatkan 20 buah jet pejuang singapura terbang rendah dalam ruang udara kawasan IRDA. Selang dua hari kemudian di laporkan lebih 8 kali penerbangan melibatkan 16 buah pesawat dan hari ini di catitkan dari jam 8.15 pagi hingga 10.45 pagi sebanyak 5 kali penerbangan yang melibatkan 13 buah jet pejuang Singapura telah menceroboh ruang udara Malaysia.

Di fahamkan juga setiap kali berlaku pencerobohan perkara itu telah di laporkan terus kepada Ketua Pemuda UMNO Negeri Johor untuk tindakkan yang cekap dan pantas. Laporan kali pertama melalui SMS di balas dengan tahniah dan meminta melapurkan lagi jika berlaku pencerobohan, Laporan kedua juga di balas dengan ucapan terima kasih. Hari ini laporan di buat lagi kepada KETUA PEMUDA NEGERI dengan niat yang sama iaitu atas kapasiti beliau selaku KETUA PEMUDA NEGERI mungkin tindakkan lebih cekap dan pantas dapat di buat untuk menghentikan pencerobohan itu. MALANGNYA laporan hari ini di balas dengan "Wslm,sy dah fwd pd KP Pasir Gudang (Rohazam) utk buat sesuatu.0133360188.Sekiranya ada maklumat lg minta berhubung dgn beliau ye.tk." hebat betul KETUA PEMUDA NEGERI menyelesaikan masalah.

Kekadang aku rasakan membazir masa dan kredit aje laporkan perkara-perkara nie pada orang besar-besar di atas tu, kalau sekadar lapor kat KP bahagian aje, (maaf bukan mengecilkan atau membelakangi KP Bahagian) apa sangat dia boleh lakukan?. Boleh ke dia kedepan mengadap Menteri Pertahanan atau Wisma Putra nanti tak ke di katakan membelakangi KP Negeri?. Ini bukan masalah bahagian, nie masalah negeri cik abang ooiiiii.... Kami ikan bilis yang melata kat bawah nie beriya-iya melaporkan setiap pencerobohan kerana sayang kan negara , kerana mempertahankan kedaulatan negara, awak sebagai KETUA PEMUDA NEGERI hanya mampu membalas SMS macam tu aje........jadi muzium UMNO ajelah Johor nie akan datang kalau pemimpin muda negeri macam nie.

Tiada ulasan: