Jumaat, 28 Oktober 2011

LAPORAN AUDIT NEGARA LEMASKAN PEKAKAS PEMBANGKANG DALAM KERAJAAN BN

Tahniah kepada kerajaan BN yang berani membuat pendedahan laporan audit negara  2010 kepada umum, inilah corak pemerintahan yang mengamalkan dasar telus, amanah dan bertanggungjawab.
Moga dengan pendedahan oleh pikak jabatan audit negara akan membuka mata dan mengerakkan  pihak  SPRM untuk mengenalpasti dan mengheret individu-individu dalam jabatan,agensi dan kementerian yang berkaitan ke muka pengadilan. Nyah kan mereka dari menjadi kakitangan awam, mereka tidak amanah, mereka tidak membantu membina negara, mereka adalah petualang, mereka adalah agen pembangkang yang mahu memusnahkan negara. Mereka ini pekakas pembangkang di dalam kerajaan.
 

Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) mempertimbang untuk memanggil sekurang-kurangnya tujuh kementerian dan agensi kerajaan bagi memberi penjelasan berhubung kelemahan pentadbiran kewangan masing-masing seperti yang dicadangkan Jabatan Audit Negara. Tujuh kementerian dan agensi yang akan dipanggil memberi penjelasan berhubung perkara tersebut ialah Terminal Makan Negara (TEMAN) di bawah Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani, Kementerian Kesihatan, Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, KementerianPengangkutan, Kementerian Sains Teknologi dan Inovasi, Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), Jabatan Kastam Diraja Malaysia dan Perbadanan Stadium Nasional.

Pengerusi PAC Datuk Seri Azmi Khalid berkata, secara keseluruhan prestasi pentadbiran kewangan dan pengurusan dalam kerajaan bertambah baik berbanding tahun terdahulu. "Sebanyak 43 kementerian dan agensi termasuk di peringkat negeri mendapat penilaian empat bintang, 60 kementerian dan jabatan mendapat tiga bintang dan dua kementerian mendapat dua bintang.

"Tak ada satu pun kementerian atau jabatan yang dapat bintang merah iaitu di bawah 49 peratus," katanya.


Tiada ulasan: