Rabu, 14 September 2011

KEDAI RAKYAT 1 MALAYSIA MERISAUKAN LINTAH DARAT

Alhamdulilah, tak perlu melalak pun untuk menjadi Negara Kebajikan, PM Najib tetap mampu mengurus kebajikan rakyat terbaru dengan idea hebatnya mewujudkan kedai Rakyat 1 Malaysia. Sambutan terhadap kedai Rakyat 1 Malaysia ini cukup hebat sama hebat dengan sambutan terhadap Klinik 1 Malaysia.Terima Kasih PM.Najib

Kewujudan Kedai Rakyat 1 Malaysia ini rupanya mendedahkan siapa kah yang selama ini menjadi lintah darat mengambil keuntungan berlebihan dari rakyat marhaen, Kewujudan Kedai Rakyat 1 Malaysia menyebabkan lintah darat-lintah darat ini mengelepar dan merasakan perniagaan hisap darah mereka tergugat. Kedai Rakyat 1 Malaysia ini membongkar siapa dalang di sebalik kekurangan bekalan Minyak Masak,Tepung, Gula serta lain-lain bahan keperluan harian pada setiap kali musim perayaan.

Reaksi terbaru, TAIKUN besi The Lion Group, Tan Sri William Cheng dalam ruangan Bisnes Utusan Malaysia semalam mempertikai kewujudan Kedai Rakyat 1Malaysia yang diilhamkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Kedai itu yang mula mendapat sokongan rakyat kini dianggap oleh William boleh menjejas peruncit biasa, Dalam ulasannya mengenai Kedai Rakyat 1Malaysia itu, beliau dipetik sebagai berkata, langkah (kerajaan) itu sedikit sebanyak menjejaskan operasi peniaga-peniaga runcit kecil di bawah naungan Gabungan Dewan Perniagaan Perindustrian Cina (ACCIM).

Selama ini pekedai-pekedai (yang dimaksudkan oleh William Cheng) menjual barangan dengan harga yang ada kalanya tidak masuk akal, sehingga ada yang berani menyorok bagi memberi tekanan supaya kerajaan menaikkan harga barangan tertentu. - Sumber: Zaini Hassan Utusan Malaysia.

Tiada ulasan: