Selasa, 6 September 2011

HISHAMUDDIN DAH TAK YAKIN DENGAN PASUKAN POLIS?

Mengelepar, menggigil, mengetap gigi, mengengam penumbuk di buatnya bila MPG baca Utusan Malaysia hari ini ruangan Berita Dalam Negeri mukasurat 6. Kalau Menteri yang jaga KDN nie ada depan muka mahu aku tumbuk mulut besornya tu biar berjujai darah keluar. Kau orang baca surat khabar yang MPG maksudkan itu Tajuknya "Tak puas hati,Saman Mat Sabu-Hisham" Tengok tajuk MPG mula-mula tertanya juga sapa yang di maksudkan dengan Hisham tu, lepas baca 3 kali baru MPG faham yang cakap macamtu adalah menteri yang jaga KDN.
Yang jadikan MPG hangin satu badan ialah bila Menteri Dalam Negeri sendiri declare "untuk menunggu proses siasatan Polis dan Peguam Negara memakan masa" apa makna nie? Maknanya menteri yang jaga Polis dan Peguam pun tak yakin kredibiliti institusi penguatkuasa di bawahnya. Menteri jaga apa nie, jaga lembu lagi baik. Hishamuddin nie dah tak yakin dengan Polis gamaknya, kalau dah menteri macam tu apa guna kita semua buat laporan Polis beratus ribu. tak de makna tak de tindakkan apa-apa. Hishamuddin dah jatuhkan kredibiliti pasukan Polis Di Raja Malaysia.

Dan lebih parah lagi, menteri biol nie kata "Dalam hal nie saya minta pihak-pihak berkepentingan seperti keluarga Datuk Onn, Tunku Abdul Rahman atau persatuan bekas Polis dan Tentera untuk bangkit dan ambil tindakkan mereka sendiri". Dia nie dari keluarga mana,dai nie cucu siapa kenapa tak ambil tindakkan? Masa pemuda dulu asyik kerja mengarah, Sekarang nie datuk sendiri di hina pun masih arahkan orang lain ambil tindakkan. Dasar Politikus Bangsawan.

Tiada ulasan: