Isnin, 17 Mei 2010

BANGKIT DARI KEGAGALAN

Keputusan PRK P-212 sibu telah pun di ketahui dan Ahli parlimennya juga telah di pilih.Tidak ada apa yang perlu di rungutkan lagi. Parti BN telah MENGGUNAKAN SEGALANYA untuk pertahankan kerusi tetapi Parti Pembangkang telah MELAKUKAN SEGALANYA untuk menang. 

Bermula dari PRK Kuala Terengganu kemudian PRK Bukit Gantang kemudian PRK Hulu Selangor dan terakhir PRK Sibu- Puluhan Juta Ringgit telah di tabur oleh pembesar BN untuk memenangi hati pengundi kaum yang satu nie, tapi semuanya berakhir dengan kalah di kawasan majoriti Cina.Trendnya asal ada PRK yang kenyang adalah kaum Cina, SRJK jadi taruhan. Hasilnya.....BN menang sorak kampung tergadai.

Pembesar UMNO perlu bangkit dari kegagalan memenangi hati kaum ini, janganlah terlalu melutut mengemis undi. Jangan toleh belakang lagi, alang-alang menyelok pekasam biar sampai ke pangkal lengan , alang-alang mandi biar basah, alang-alang menghunus keris biar ada yang mati.PRU ke 13 jangan harap lagi undi dari kaum yang umpama kacang lupakan kulit ini.Kali ini cuba-cuba lah dengar dan penuhi rintihan setiap perwakilan pada setiap kali perhimpunan UMNO baik peringkat kebangsaan,bahagian mahupun cawangan.Permintaan mereka ini hanya satu sahaja. Kawasan Majoriti melayu pilihlah Melayu jadi wakil rakyat.Untuk MCA dan Gerakkan kalau berani bertandinglah di kerusi di mana kawan-kawan kamu dari DAP,PKR bertanding, barulah adil, barulah bersaing di padang yang rata. Kalau kamu MCA dan Gerakan hendak menguji sejauh mana bangsa kamu menyokong kamu inilah caranya. Jangan sentiasa berselindung di belakang orang melayu. Bab minta quota jadi menteri, timbalan menteri atau setiausaha parlimen malah senator pun kamulah sangat juara.sampai ugut untuk keluar Barisan. Maka sekarang nie keluarlah kamu dengan hormatnya.

Pembesar UMNO buanglah genetik Pak Pandir, Pak Kaduk, Lebai Malang, Mat Jenin dan Si Luncai dalam diri kamu supaya rakyat yang kamu jaga ini sejahtera di bumi melayu ini.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tangan yang menyuap di gigit pulak.
justeru itu pengegihan kerusi secara saksama rasanya tidak reliven lagi. mungkin sudah sampai masanya umno/bn meletakkkan calon mengikut mejoriti kaum di tempat tersebut. kalau melayu/bumiputera yang majoriti letaklah calon melayu/bumiputera. begitu sebaliknya. kalau cina atau india yang mejoriti letaklah calon dari kalangan mereka. saya melihat senario politik sekarang sudah banyak berubah. faktor calon lebih banyak mempengaruhi pengundi dari parti itu sendiri. jadi jangan salah letak calon. harus ada kaji selidik secara mendalam/terperinci/menyeluruh berm,ula dari sekarang yang ianya sudah tentu diperolehi dari suara akar umbi dan bukan dari orang-orang tertentu sahaja.

Wake UP! berkata...

BN lebih menunjukkan kematangan dengan menerima kekalahan dengan hati terbuka.

PR lebih menunjukkan sikap kebudak-budakan dengan membuat kecoh apabila mereka kalah.

Jadi siapa yang lebih gentleman?

Don't be insane

Mohd berkata...

ajib harus memberi perhatian yg serius dgn yg berikut:
1. BN tidak lagi diterima oleh kaum Cina. Mereka telah nampak bhw MCA dan Gerakan tidak mampu utk memenuhi cita2 kaum Cina iaitu utk memerintah Malaysia spt Singapura. Kaum Cina tidak berpuas hati dgn hanya memegang 70% ekonomi Malaysia. Mereka kalau boleh mahu bolot semua.

2. Kaum Cina sedar bhw DAP yg berkiblatkan Singapore akan menjadikan negara Malaysia sebuah republik utk mereka berkuasa politik seterusnya. Jika ini berlaku, tak usah haraplah orang Melayu boleh bangkit semula. Pembangkang Melayu akan disenyapkan dgn tindakan memufliskan mereka spt yg berlaku di Singapore.

3. Inilah masa yg sangat sesuai utk Cina merebut Puterajaya melalui PKR dan PAS. Sebab kaum Melayu berpecah kpd UMNO dan PAS. PAS pula hanya mahu dapat peluang memerintah sahaja. PAS tak kira kalau kuasa politik yg sebenarnya akan berada di tangan DAP. Tengok sahaja di Selangor dan di Penang, bagaimana PAS bagaikan patung bisu yg tidak langsung membela kaum Melayu.

4. Perhatikan bagaimana Anwar dari PKR digunakan oleh DAP utk menekan Nik Aziz dari kumpulan Erdogan PAS supaya jangan sekali2 berkerjasama dgn UMNO spt yg diura2kan oleh Hadi dan Nasha. DAP tahu jika UMNO dan PAS boleh berkerjasama, orang Melayu akan jadi sangat kuat dan berupaya menghalang cita2 jahat kaum Cina. Melayu boleh meminda perlembagaan dan melenyapkan terus kuasa ekonomi dan politik kaum Cina dgn cara yg dilakukan oleh Kerajaan PAP Singapore. Niat jahat mesti dihalang dgn tegas dan berani.

5. Ini sekarang kaum Melayu sedang melihat bagaimana Najib sedang sangat berlembut dgn orang Cina dan membiarkan diri dipulas tangan (arm twisting) oleh MCA dan Gerakan. Kononnya nak ambil hati kaum Cina. Tak perlu lagi sebab kaum Cina sudah tak ada hati lagi dgn BN!

6. Utk kembalikan kuasa politik kpd orang Melayu di PRU13 nanti, UMNO haruslah meletakkan calon Melayu tempatan di kawasan majoriti Melayu. Calon Cina atau India hanya boleh diletakkan di kawasan majoriti Cina sahaja. Jangan beri muka kpd kaum Cina ini. Ada mereka beri muka kpd kaum Melayu?

7. Utk survival orang Melayu, PAS dan UMNO mesti berkerjasama. Tolak ke tepi segala perbezaan. Tengok bagaimana kaum Cina dari MCA, Gerakan dan DAP pun boleh bersatu utk agenda jahat mereka. Kenapa kita orang Melayu tak boleh?

8. Tengok bagaimana PR telah mainkan isu agama dan perkauman di PRK Sibu dan Najib tidak ambil sebarang tindakan yg tegas dan berkesan. Kalau zaman Tun Mahadir sudah lama petualang2 negara ini telah diISAkan. Fikirkanlah utk keselamatan rakyat. Jangan asyik berselogan shj yg rakyat akan didahulukan! Sebenarnya kaum Melayu nampak slogannya harus ditukar kpd "Cina didahulukan!"

9. Orang Melayu dan Raja2 Melayu mestilah bangun dari tidur sebelum terlambat. Jangan tunggu sehingga nasi menjadi bubur! Menyesal dahulu kedapatan menyesal kemudian tak berguna!

Allah hu Akbar.