Sabtu, 8 Mei 2010

ANWAR MUFLIS ISU DEPAN PEMUDA PASIR GUDANG

Aku sempat menghadiri ceramah umum al-juburi di Taman Saujana Plentong,Johor malam tadi, kehadiran aku khas nak dengar apa yang nak di tarbiahkan oleh penjilat-penjilat al-Juburi nie, Kesimpulannya semua isu yang di bawa adalah isu lapok dan usang yang dah di perjelaskan di parlimen dan akhbar arus perdana, apa yang di fokuskan dalam ceramah malam tadi ialah melayan provokasi oleh pemuda UMNO Pasir Gudang Atau terkejut dan masih taruma dengan kain rentang yang menyambut beliau. Apapun tahniah aku ucapkan pada abang polis yang terpakasa mengerahkan anggotanya untuk datang menjaga keamanan, pertama kali aku lihat kat Pasir Gudang nie ceramah politik kena panggil angota FRU lengkap dengan peralatannya termasuk sebuah black- maria truck. Anggota berpakaian preman dan lengkap beruniform juga berada di merata-rata tempat yang aku anggarkan lebih kurang 30 orang. Tahniahlah buat Tn.Roslan OCPD Seri Alam dan Tn.Aziz. Aku di fahamkan anggota polis terpaksa di tempatkan di ceramah ini kerana ramai rakyat “Johor tulen” terutama yang menetap di kawasan berhampiran tempat ceramah tidak suka kehadiran al-Juburi nie. Dan mungkin juga kerana laporan Polis yang telah di buat untuk mengingatkan anggota keselamatan bahawa kedatangan al-juburi nie akan di sambut oleh pemuda UMNO Pasir Gudang. Aku juga di maklumkan oleh seorang sahabat dari puak PKR nie bahawa poster ceramah mereka yang di tampal di tiang-tiang lampu, pokok-pokok serta bangunan kedai telah di koyak dan di tanggalkan. Kehadiran rakyat Johor pada malam tadi tidak lah seperti yang aku sangkakan, kalau ketua pembangkang yang kononnya ramai pengikut aku agak-agak mestilah puluhan ribu yang hadir,tapi sangkaan aku meleset, kalau di hitung dengan jari satu persatu aku rasa adalah sekitar 2000 orang kot itu pun termasuk anggota polis,budak-budak bawah umur yang di paksa mak bapak dia dengar hasutan dan fitnah, budak-budak umno, ahli-ahli UMNO yang hendak lihat dari dekat muka peliwat, peniaga-peniaga gerai yang setia ikut kemana sahaja ceramah pembangkang, pengundi-pengundi luar kawasan dan adalah beberapa orang cina sesat yang aku nampak. Tahniah lah juga kat bebudak muda UMNO nie yang berani memasang kain rentang tertulis “Anwar Pengkhianat Bangsa” dan “Anwar talibarut Yahudi” sebagai menyambut kehadirannya.Tanhiah juga buat Sdr.Ibrahim ketua Pemuda Caw. Dan ahli-ahli cawangannya.

Tiada ulasan: