Jumaat, 19 Oktober 2012

PAS MENIPU LAGI, HUSAM MUSA HARUS BERTAUBAT

Apa dah jadi pada Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan negeri Kelantan, Datuk Husam Musa nie, dah cacat akal ke?.

Dalam satu kenyataan rasminya, beliau mengiktiraf DAP jauh lebih baik berbanding UMNO. Pengiktirafan itu di buat semata-mata kerana kerajaan DAP negeri Pulau Pinang yang telah menyalurkan bantuan kepada Masjid di negeri itu. 

Sempit betul fikiran Ahli Politik PAS nie bukankan bantuan dan sumbangan kepada perkara berkaitan Agama rasmi negara (Agama Islam)adalah satu perkara yang perlu menurut perlembagaan Negara?. tak baca perlembagaan ke Husam Musa  nie?.

Kalau bantuan dan peruntukan masjid di jadikan ukuran,sudah tentu UMNO jauh lebih baik dari DAP. Malah jasa UMNO tidak pernah terhenti hanya memberikan peruntukan masjid dan surau-surau seluruh negara termasuk negeri kelantan sendiri. Malah juga kepada Imam-imam,bilal-bilal, tok siak, guru-guru kafa dan banyak lagi yang berkaitan Agama Islam di bantu oleh UMNO.

Bertaubat lah Husam Musa, janganlah kerana politik sempit perkara yang jelas dan terang sebegini pun kamu nak politikkan dan menafikan perkara yang benar, Beginikah sikap pemimpin yang mengaku patinya lebih Islamik dari orang lain?.

Tiada ulasan: