Isnin, 29 Oktober 2012

ANUGERAH TOKONG - LIM GUAN ENG KE NIK AZIZ?

Jika ada pencalonan anugerah "tokong" oleh kerajaan Malaysia MPG akan mencalonkan Menteri Besar Kelantan sebagai penerima sulong walaupun sebelum ini Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang Mansor Othman pernah menamakan Ketua Menterinya sebagai tokong.

Pencalonan MPG berasas kerana ianya di sokong oleh kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pelancongan dan Kebudayaan Kelantan, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, keadaan Nik Abdul Aziz yang sudah uzur itu bukan satu masalah kerana semua kerja akan dilakukan barisan Exco.

Menurut Takiyuddin lagi, kehadiran Nik Abdul Aziz sebagai pemimpin nombor satu di Kelantan sudah cukup untuk menepati ciri-ciri kepemimpinan ulama yang diperjuangkan Pas iaitu mengutamakan pembinaan berhala lebih tinggi dari mercu tanda masjid. Hingga negeri itu mendapat gelaran Kelantan darul tokong

Justeru katanya, Nik Abdul Aziz tidak bekerja keras kerana semua kerja yang ada akan dilakukan oleh orang bawahannya. Apa yang penting sekarang kami mahu beliau terus pegang jawatan sampai mati tanpa perlu orang lain sibuk-sibuk berebut jawatan tersebut." katanya yang juga Penolong Setiausaha Agung Pas.

Tiada ulasan: