Ahad, 25 Disember 2011

HANYA BN BANTU KAUM INDIA

Pemimpin India terus tiada tempat dalam Pakatan Rakyat. Berapa ramai pemimpin masyarakat India akan di goreng dalam Pakatan Pembangkang?. Berapa ramai yang di nafikan hak untuk bertanding dalam parti?. Terbaharu Pengerusi kebangsaan DAP Karpal Singh menyeru Prof. P.Ramasamy mengundurkan diri daripada menjadi timbalan ketua menteri II Pulau Pinang.

Karpal Singh berkata Ramasamy sepatutnya meletakkan jawatan secara rela hati disebabkan gagal mematuhi arahan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) DAP supaya tidak membuat kenyataan terbuka mengenai parti itu dan menyerang para pemimpinnya. "Kedudukan Ramasamy dalam kerajaan negeri tidak lagi dapat dipertahankan kerana dia mengenepikan keputusan jawatankuasa tiga anggota parti supaya tidak mendedahkan masalah dalaman parti kepada akhbar," katanya kepada pemberita di George Town.

Karpal Singh menambah Ramasamy sedang berpakat menentangnya kerana dia tidak memenuhi permintaan mereka untuk dapatkan projek dan juga tidak melayan mereka. "Ia memberi implikasi serius bahawa kedudukannya selaku timbalan ketua menteri kini tidak lagi boleh dipertahankan. Ini adalah satu dakwaan serius. Setakat ini Ramasamy tidak pula menafikan kenyataannya itu," katanya.

  

Tiada ulasan: