Isnin, 4 Oktober 2010

PARTI PAS PUNCA UMAT MELAYU ISLAM DI MALAYSIA BERPECAH BELAH

MPG menyiarkan artikel ini kerana ingin menjawab suara-suara sumbang juak -juak Parti hamPAS yang buta huruf dan buta sejarah dengan mudah menuduh UMNO lah yang memecah belahkan bangsa Melayu di negara ini.


Sejarah membuktikan bahawa PAS lah sebenarnya yang memecah belahkan umat Melayu Islam di Negara ini. PAS lah yang bertanggungjawab mulai tahun 1951 hingga ke hari ini malah mungkin hingga hari kiamat akan sentiasa meneruskan agendanya untuk memecahbelahkan ummah Melayu di tanahair ini.


Sebelum munculnya PAS, sebahagian besar ahli-ahli agama di dalam UMNO (di percayai di ketuai oleh Ustaz Haji Ahmad Fuad Hassan yang tewas di dalam pertandingan merebut jawatan Presiden PEKEMBAR)  telah mencadangkan penubuhan Pertubuhan Ulama Se-Malaya, semasa berlangsungnya Muktamar Ulama Ketiga di Bangunan Kelab UMNO Bagan, Butterworth.

Walaupun perhimpunan ulama dan orang perseorangan yang dianjurkan oleh Bahagian Agama UMNO itu pada mulanya berjaya menubuhkan Pertubuhan Ulama, tetapi atas inisiatif Ustaz Othman Hamzah, bekas Ahli Jawatankuasa Hizbul Muslimin yang mewakili Persatuan al-Ehya as-Syariff, Gunung Semanggol berjaya melahirkan Persatuan Islam Se-Malaya (PAS) bagi menggantikan Pertubuhan Ulama Se-Malaya yang dicadangkan pada mulanya.

Bermula dari situlah orang Melayu Islam di Malaysia ini terus di pecah belahkan.

Pada 7hb.April 1981, ketika berceramah di Kampung Benggol, Peradong, Kuala Terengganu, Haji Abdul Hadi Awang (sekarang Presiden PAS) Telah menyeru supaya ahli-ahlinya terus bermusuhan sesama bangsa dan agama, Dan intipati ucapanya telah di jadikan doktrin perjuangan  yang di namakan  “Amanat Hj.Hadi”.

Kerana amanat ini lah orang melayu berpecah belah, kerana amanat dajal ini lah negara menjadi SAUDARA SEAGAMA DIKAFIRKAN DAN KAFIR HARBI DI ANGKAT MENJADI SAUDARA, Hj Hadi sudah melakukan dosa yang amat besar. Inilah amanat yang menyesatkan seluruh penyokong PAS, yang berani mengkafirkan saudara seagama ,mengkafirkan ibu atau ayah sendiri, solat 2 imam dan macam macam lagi. Kerana amanat inilah berlaku nya peristiwa memali ,dan puak PAS menyatakan yang mati ketika peristiwa memali adalah syahid, namun majlis fatwa telah mengistiharkan mereka yang mati bukan syahid.

Pada tahun 1984,  Majlis Fatwa Kebangsaan memutuskan amanat tersebut sebagai bertentangan dengan Islam dan  memecah belah masyarakat Islam di Malaysia.

PAS BUKAN AGAMA, PAS ADALAH PARTI
DILULUSKAN OLEH PENJAJAH PADA TAHUN 1951
PAS DITUBUHKAN KERANA KECEWA DAN PEREBUTAN KUASA
PAS HANYALAH PARTI YANG DIBUAT OLEH PENJAJAH
UNTUK PECAHKAN ORANG MELAYU DARIPADA BERSATU DALAM UMNO.

PENJAJAH TAHU KALAU ADA DUA PARTI
SATU BERASASKAN BANGSA, SATU BERASASKAN AGAMA
ORANG MELAYU AKAN BERPECAH KEPADA DUA
PANGKAH PAS TIDAK BOLEH MASUK SYURGA
PANGKAH PAS TIDAK DAPAT PAHALA
TIDAK PANGKAH PAS PUN TIDAK MASUK NERAKA
TIDAK PANGKAH PAS PUN TIDAK DAPAT DOSA

KERANA PAS HANYALAH PARTI CIPTAAN MANUSIA BUKAN RABBI
PAS HANYA SEMENTARA..LIHATLAH PADA SLOGANNYA..
PAS ADALAH PARTI BUKAN AKIDAH
PAS BUKAN PRINSIP AGAMA, PAS HANYA GUNAKAN NAMA ISLAM SAHAJA

TIADA TERSEBUT DALAM 6666 AYAT AL QURAN
PANGKAH PAS MASUK SYURGA
TIADA HADIS NABI YANG SEBUT PANGKAH PAS
ADALAH WAJIB...

TIADA SEBARANG AYAT AL QURAN ATAU HADIS YANG TERTULIS
WAJIB UNDI PAS BAGI ORANG ISLAM

KALAU ADA YANG KATA BEGITU
TERNYATALAH PAS ADALAH PARTI AJARAN SESAT (PAS) DAN MENYESATKAN.

Tiada ulasan: