Jumaat, 22 Oktober 2010

MALAYSIA HAK MUTLAK RAJA-RAJA MELAYU


                                                           (Photo ikhsan dari GAP)

Puas hati dengan ucapan Presiden UMNO Ds Najib pada perhimpunan Agong UMNO pagi tadi. Intisari yang penting ialah tidak ada siapa pun yang boleh mengubah Perlembagaan Persekutuan yang telah termaktub walaupun Pembangkang menang 2/3 majoriti dalam Parlimen kecuali mendapat ke izinan kesemua 9 orang Raja-Raja Melayu. Dan Bangsa Melayu mesti menjadi bangsa yang tersohor bukan lagi hanya berharap bantuan dan subsidi dari Kerajaan. Bangsa Melayu mesti mampu bersaing menjadi Bangsa yang memimpin bangsa lain untuk Negara Malaysia ini.

Sungguh bersemangat Ucapan Dasar Beliau. Memberikan keyakinan kepada kita bahawa hak bangsa Melayu akan terus di pelihara dan di pertahankan oleh UMNO di samping memperkasakan bangsa Melayu melalui pelbagai usaha dan iktihar. Moga-moga ucapan PM itu memberikan semangat kepada seluruh umat Melayu untuk terus sayang dan bangga kerana di jadikan Allah sebagai Bangsa Melayu yang menjadi tuan kepada bumi Malaysia ini.

Keikhlasan PM menceritakan HAK terhadap perlembagaan itu sedikit sebanyak telah mententeramkan jiwa sebahagian dari rakyat yang selama ini gusar dengan tindakkan PM yang di lihat sering menunaikan permintaan dari bangsa lain. Semua orang UMNO mengharapkan keikhlasan PM dalam mempertahankan hak-hak bangsa sepertimana termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan.


Tiada ulasan: