Isnin, 9 Jun 2014

YTL TIDAK MENCEMAR INSTITUSI RAJA?

Inilah haram jadah namanya Rang undang-undang Lembaga Perumahan dan Hartanah Johor di anggap mencemar institusi di Raja Johor hanya kerana Sultan Johor dengan kuasa yang ada dan di baca bersama undang-undang tubuh kerajaan Johor berada dalam lembaga tersebut di anggap mencemar institusi dan mengheret Sultan dalam soal Pentadbiran negeri.

Tapi bila YTL kepunyaan bangsa cina mengheret Sultan dalam syarikat bidan terjun yang di tubuhkan dengan nama SIPP Energy Sdn Bhd  tidak pula di anggap menghina Sultan.
Apakah tujuan YTL menubuhkan syarikat SIPP Enegry Sdn Bhd ini? Mengapa mesti Sultan Johor yang sedang berkuasa di libatkan? Apakah ini tidak menghina Sultan yang sedang berkuasa. Mengapa penasihat undang-undang negeri tidak berbunyi?. MPG tidak berbunyi kalau SIPP Energy Sdn Bhd ini menguasai saham majoriti YTL, tapi apa yang berlaku adalah Baginda Tuanku harus tunduk kepada keputusan YTL.

Untuk lebih faham baca sini http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2014/06/ytls-new-ipp-venture-insult-to-johor.html

4 ulasan:

berasiam berkata...

kerabat diraja berniaga tu biasa dengar, bolehkah sultan melibatkan diri dalam perniagaan? muqaddimah ibnu khaldun pun dah sebut tentang perkara sebegini.

Tanpa Nama berkata...

YTL kongsi bisnes dengan sultan tak ada pulak cinabeng memekak? DAP ker, RBA ker, MCA, Gerakan...? Cuba pulak kalau melayu berkongsi bisness dengan sultan? Sudah pasti macam-macam penghinaan akan keluar dari RBA, tabloid pembangkang Dap, PKR dan Pas. Bukan kah ada larangan istana melibat dalam perniagaan?

tebing tinggi berkata...



Kenapa nak marah kat YTL ?, dasar mereka, "tiada tandok telinga dipulas" yang penting ,keuntongan bagi mereka.

Ringit , bolih membeli segala-galanya .

Tanpa Nama berkata...

Sebab dia kata projek kerajaan untuk kroni Melayu je. . Pastu dia kata kat staff dia projek ni akan jalan sebab orang Melayu takut sultan