Selasa, 10 Jun 2014

PAS GUSAR RIZAB MELAYU MAKIN BERKURANGAN, TAPI TAK RISAU JADI KUFUR

Kali ini MPG tulis menjawab isu tanah rizab melayu yang sering di kompangkan dan di jadikan bahan kempen puak pembangkang terutamanya PAS di Pasir Gudang.

Tidak di nafikan sejak merdeka hingga sekarang jumlah tanah rizab melayu makin berkurangan ini adalah fakta dan ini adalah hakikat sebenar. MPG tidak pernah menafikan. Kenapa perlu kita tangisi kenapa perlu kita ratap kehilangan tanah rizab melayu itu? Apakah ianya hilang terus lenyap dari muka bumi atau yang di katakan berkurangan itu kerana tanah rizab itu telah di bangunkan untuk pembangunan.

Kalau kehilangan kerana sebab pertama mungkin MPG rasa pelik. Tapi kalau berkurangan itu di sebabkan pembangunan MPG rasa tak perlu lah dikecohkan, cari lah isu lain untuk jual masa ceramah.

Bukankah tanggungjawab kita di muka bumi ini sebagai Khalifah untuk memakmurkan muka bumi. Makmur ke kita kalau Allah anugerahkan tanah Negeri danNegara pada kita lepas tu pakat tengok-tengok sahaja tak mahu usahakan kerana takut tanah jadi kurang...kan BANGANG dan KUFUR namanya tu. Apa nak di banggakan dengan tanah rizab yang terbentang luas tapi rakyat merempat kebulur...be rasional lah.

Kat Malaysia nie buka FELDA,buka RISDA, buka FELCRA, buka kebun kecil, buka kawasan penempatan,buka kawasan industri, buka tanah perkuburan  tu guna tanah rizab Amerika ke?.Kat Malaysia tanah rizab melayu yang di bangunkan hilang dari peta Malaysia ke? tidak kan. Setakat bertukar tangan apa lah yang pelik. Tiada suatu pun yang kekal dalam dunia nie, selagi hidup tu pandai-pandai lah memanafatkan kehidupan.

Ikhlas MPG mempelawa rakan rakan dari PAS jom kita ambil balik Pulau Batu Putih kalau benar-benar gusar tanah rizab melayu berkurangn....

3 ulasan:

tebing tinggi berkata...


UMNO tak kisah ,patutlah PAS risau .

Tanpa Nama berkata...

kalau tanah itu dibangunkan tapi cina yg dapat apa ke jadahnya pembangunan.

Tanpa Nama berkata...

alahai ramli... kao tak nampak ke isu sebenar ...??