Khamis, 4 Ogos 2011

KAFIR KAH HASSAN ALI KERANA MEMPERTAHANKAN PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN?

Hj.Hadi mengeluarkan fatwa bahawa menyokong UMNO adalah kafir kerana mempertahankan perlembagaan negara yang di sifatkannya sebagai peraturan jahaliah.

Inilah antara fatwa Hj.Hadi yang menyebabkan peristiwa memali, yang menyebabkan bini di tinggal laki, yang menyebabkan kanak-kanak kehilangan ibu bapa,yang menyebabkan orang Islam berpecah belah hingga timbul sembahyang 2 imam hingga keluar fatwa sembelihan orang UMNO haram di makan oleh pengikut PAS.

Saudara-saudara sekelian percayalah,
Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.

Percayalah saudara-saudara sekelian,
Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'. Hj. Hadi Awang 

Hari ini Datuk Hassan Ali, Exco hal Ehwal Agama Islam Selangor bersama pegawai-pegawai JAIS dan Polis menyerbu Gereja Methodist Damansara Utama kerana mempertahankan Perlembagaan Negara pada perkara 11(4) : 

Kedudukan istimewa Islam seumpama ini merupakan salah satu kesan atau implikasi penting akibat permeterian Islam sebagai agama Persekutuan seperti termaktub dalam Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan. Kedudukan istimewa agama Islam di Malaysia diperkukuhkan lagi apabila Perkara 11(4) dengan jelas memberi kuasa kepada Parlimen dalam konteks Wilayah Persekutuan dan Dewan Undangan Negeri dalam konteks negeri-negeri untuk membuat undang-undang yang menyekat dan menghalang sebarang bentuk usaha mana-mana pihak untuk menyebarkan agama selain Islam di kalangan orang Islam. 

PERSOALAN : APAKAH TINDAKKAN HASSAN ALI INI , MENYEBABKAN HASSAN ALI MENJADI KAFIR OLEH HJ.HADI AWANG DAN JUAK-JUAK PAS  KHAWARIJ?

Tiada ulasan: